Vanzari ambarcatiuni pescuit

Ambarcatiunile de agrement, de la constructie la punerea pe piata, adica la activitatea de vanzari ambarcatiuni, sunt reglementate unitar, la nivel european, de o directiva , care  a fost transcrisa in legislatia romaneasca prin HG 2195.

Ambarcatiunile de pescuit sunt teoretic de doua feluri, ambarcatiuni de pescuit de agrement si ambarcatiuni de pescuit comercial. Acestea din urma sunt ambarcatiuni clasificate de Ministerul Agriculturii prin Agentia de Piscicultura, organism care realizeaza verificarea in vederea inmatricularii acestor ambarcatiuni.

Productia societatii SPAT SA include, alaturi de ambarcatiuni de agrement, salupe de serviciu, nave de pasageri si ambarcatiuni de pescuit, de la cele simple de 2-3 persoane, la cele mai mari, de 6-8 persoane, cu zona de navigatie maritim costier. De asemenea firma poate produce si ambarcatiuni de pescuit comercial, cu motorizari diesel inboard, cu linie de axe, instalatie de aruncat si strans plasele, magazii de marfa.

Activitatea de vanzari ambarcatiuni de pescuit este o componenta importanta a activitatii cotidiene a societatii, in contextul situatiei actuale, cand, activitatea de pescuit si de valorificare a pestelui a capatat o noua amploare.

Pescuitul, ca activitate, poate fi in principal de doua feluri, de agrement sau comercial. Pescuitul de agrement este o activitate care presupune alaturi de o infrastructura specifica o atitudine volitiva care are cel putin doua componente, una ce defineste pasiunea pentru pescuit  si a doua ce se refera la posibilitatile materiale.

Pentru a realiza vanzari ambarcatiuni de pescuit e necesar sa dovedim doua lucruri. Primul,  ca ambarcatiunile de agrement corespund tehnic conditiilor impuse de normele in vigoare si cerintelor amatorilor de pescuit, si doi, oferta firmei este suficient de atractiva economic, pentru a fi aleasa ca optiune de cumparare.

Daca ar fi sa analizam un sondaj despre parerea beneficiarilor, cu tema “vanzari ambarcatiuni de pescuit”, am descoperi ca cei ce isi doresc o astfel de ambarcatiune au o parere complet diferita de a constructorilor. Acest lucru e determinat in principal de lipsa de comunicare intre cei doi actori principali, vanzatoul si cumparatorul. Primului i se poate imputa comunicarea insuficienta a “calitatilor “ ambarcatiunii de pescuit, celui de al doilea lipsa de “cultura” in domeniul ambarcatiunilor de pescuit. Ca sa folosim o “butada”, toti pasionatii devin specialisti... dupa “prima” ambarcatiune achizitionata.

De aceea pe cat de simplu pare cateodata sa construiesti ambarcatiuni de pescuit pe atat de dificila se dovedeste uneori activitatea de vanzari ambarcatiuni de pescuit.