Barci fibra de sticla

Barcile din fibra de sticla sunt, in general, ambarcatiuni de agrement datorita, in principal, calitatilor specifice fibrei de sticla. Acest material este de fapt un poliester armat cu fibra de sticla, metoda de constructie fiind turnarea in matrite a elementelor componente ale barcii, asamblarea facandu-se ulterior.
 
Matritele, in functie de dimensiuni si numarul de produse avute in vedere, sunt de tip deschis sau inchis, cu varianta turnarii folosind metoda impregnarii cu rasina sub vid.
Tehnologia de realizare a acestor barci din fibra de sticla este, in mare, aceeasi, diferentele dandu-le metodele de turnare. Acestea pot fi de la metoda manuala, folosita inca pe scara larga, pana la metoda turnarii sub vid.

Prima etapa in realizarea unei barci o constituie pregatirea matritelor. Dupa curatare ele se lustruiesc si se aplica un tratament cu ceara de decofrat. Dupa trecerea unui timp prescris se aplica un strat de gelcoat (vopsea pe baza de rasina compatibila cu cea de la turnare), aceasta operatiune facandu-se manual, la pensula, sau mecanic, cu ajutorul unui pistol actionat pneumatic.

Dupa ce acest strat se intareste se poate trece la realizarea invelisului (operatie de turnare) aplicandu-se straturi multiple de fibra de sticla cu rasina, numarul straturilor fiind in functie de grosimea dorita si de componenta stabilita de tehnologie.

Odata realizate partile ce compun barcile din fibra de sticla se poate trece la etapa urmatoare, asamblarea lor, operatie in urma careia se obtine forma finala a barcii.

Urmeaza saturarea, operatie ce presupune realizarea instalatiilor si montarea echipamentelor conform proiectului barcii si a nivelului de echipare dorit.