Ambarcatiuni motoare barci

Ambarcatiunile de agrement, de la constructie la punerea pe piata, sunt reglementate unitar, la nivel european, de o directiva , care  a fost transcrisa in legislatia romaneasca prin HG 2195.

In principal ele se caracterizeaza prin destinatia clara, si anume pentru uzul personal, in scop de agrement, in “timpul liber”. Orice alta destinatie, de la inspectie si control, la activitati specifice, care induc aspectul comercial al activitatii, transforma ambarcatiunea intr-una de serviciu.

Sectorul nautic e reprezentat de toate firmele care au activitati legate de ambarcatiuni motoare barci de la productie pana la asigurarea de servicii conexe. Acestea privesc activitati de furnizare accesorii pentru ambarcatiuni motoare barci, asistenta tehnica, service nautic, intretinere si reparatii, si nu in ultimul rand vanzari de ambarcatiuni motoare barci.

Sectorul nautic, foarte dezvoltat in tarile Europei Occidentale, ca si in alte economii avansate de pe alte continente, este la inceput in tara noastra. Acest sector, ce pare legat la prima vedere de aspectul de “consum” al economiei, bazandu-se pe “cheltuirea” unor acumulari in alte domenii, genereaza activitati economice conexe, pe orizontala, cu beneficii economice importante pentru intreaga zona de interes. Agrementul nautic este strans legat de activitatea de turism, in toate formele ei, si reprezinta una din directiile catre care se indreapta activitatea de agrement in general.

Pentru dezvoltarea acestei ramuri de mare importanta este existenta unei infrastructuri corespunzatoare, elementele cele mai importante fiind :

  • cai de acces la “bazinele” propice agrementului nautic , Dunare, litoralul Marii Negre, lacuri si alte rauri;
  • porturi de ambarcatiuni (marine) cu facilitati specifice (apa, curent, cheu, paza, etc.);
  • rampe pentru lansare si ridicare din apa a ambarcatiunilor;
  • “parcari” specializate pentru a putea depozita peste sezonul rece ambarcatiuni, motoare barci si alte echipamente specifice;

Realizarea acestei infrastructuri ar trebui sprijinita de legislatie incurajatoare si, acolo unde este posibil, de asocieri intre capitalul privat si cel de stat, cum sunt parteneriatele publice private. Sansele de crestere ale acestui sector sunt cu atat mai mari cu cat “conditiile” naturale ale tarii noastre sunt dintre cele mai generoase.